Julius Pasgeld
Julius Pasgeld

Binnenkort bij de ING

Als je inlogt op MijnING staat er op de site die je dan krijgt:
‘Binnenkort ziet deze pagina er anders uit. De manier van inloggen blijft hetzelfde’.
Dat staat er nu al twee maanden.
Omdat ik graag bankier bij een vlotte, eigentijdse bank vraag ik via de ING-chat: ‘Er staat nu al twee maanden op de mijn MijnING-site dat die gaat veranderen. Wat verstaat de ING onder ‘binnenkort’?’
Lana is aan het typen.
‘Dat is een goeie vraag. We gaan binnenkort de site veranderen. Maar u kunt gerust zijn. De manier van inloggen blijft hetzelfde’.
Pasgeld is aan het typen.
Ja. Dat staat ook op de site. Maar wat vinden ze bij de ING ‘binnenkort’?
Lana is aan het typen.
‘Er was wat moeite met de beveiliging van het nieuwe systeem. Maar u kunt binnenkort de nieuwe inlogsite verwachten.’
Pasgeld is aan het typen.
‘Dat vraag ik niet. Ik vraag wat de ING verstaat onder het begrip ‘binnenkort’.

Dat gaat nog een tijdje zo door. Totdat Lana geen sjoege meer geeft. Ik sta op het punt om in te typen:
‘Lana, ben je nog aan het typen?’als ineens het hele scherm verdwijnt en er een ander scherm verschijnt waarop ik moet aangeven hoe ik de serviceverlening van de ING ervaren heb. U weet wel. Of ik tevreden was met het antwoord. Welk cijfer ik het personeelslid gaf waarmee ik contact had gehad, enzovoort.

Ik vul de hele zaak naar eer en geweten in. En besluit opnieuw met de chat-service van de ING in zee te gaan. Omdat de vorige naar mijn idee niet geheel bevredigend was verlopen.
Sander: ‘Welkom meneer Pasgeld. Waarmee kan ik u helpen?’
Pasgeld is aan het typen.
‘Dag Sander. Ik heb zojuist gechat met ene Lana. Dat werd ineens afgebroken. Daarom stel ik mijn vraag opnieuw. Wat verstaat de ING onder het begrip ‘binnenkort’?’
Sander is aan het typen.
‘Dat is een goeie vraag. We zijn bezig met de laatste ontwikkelingen in te voeren voor de nieuwe Mijn ING. Dat heeft langer op zich laten wachten dan gepland.’
Pasgeld is aan het typen.
‘Ja dat is wat Lana ook antwoordde. Maar wat verstaat de ING onder ‘binnenkort’?’
Sander is aan het typen.
‘Dat is een ruim begrip natuurlijk. En het heeft ook langer geduurd dan verwacht. Maar in de komende weken zal het worden aangepast’.
Pasgeld is aan het typen.
‘Mag ik het begrip ‘ín de komende weken’ hetzelfde opvatten als ‘binnenkort’?’
Sander is aan het typen.
‘Dat mag u zeker’.
Pasgeld is aan het typen.
‘Dus dat kan dan ook weer maanden duren? Net zoals uw vorige ‘binnenkort’?’
Sander is aan het typen.
‘Nee hoor. Dat maakt u er zelf van. Dat heb ik niet gezegd’.

N zo ging het nog een tijdje door. Tenslotte kon ik niet aan het idee ontkomen dat ik weer werd afgepoeierd. Terwijl ik ze juist had willen helpen. Dus vulde ik de vragen op het evaluatiescherm maar weer opnieuw in.
Bij de ING schijnen ze nog steeds niet in de gaten te hebben dat ze bij de klanten zo langzamerhand echt een futloze indruk maken met dat maandenlange ‘binnenkort’ dat nog steeds blijft duren.
Wat dat betreft zijn ze met die giga-salarissen voor hun eigen topmannen een stuk sneller.
 
Geplaatst op: Donderdag 22 maart 2018 om 08:53 uur
1430833
bezoekers
© 2018 - Julius Pasgeld