Julius Pasgeld
Julius Pasgeld

Binnenkort bij de ING (2)

Vorige week schreef ik iets over de ING. Over wat ze daar verstaan onder het begrip ‘binnenkort’. Want er staat nu al ruim tweeenenhalve maand op de MijnIng-site dat ze die ‘binnenkort’ gaan vernieuwen. Maar er gebeurt nog steeds niks.
Sindsdien kan ik wel aan de gang blijven als het gaat om flaters bij de ING.

1. Zo werden bij duizenden mensen vorige week meerdere pin-betalingen twee keer afgeschreven. Mij gebeurde het vorige week ook. Ik ging gelijk terug naar de winkels die het betrof om mijn geld terug te eisen.
Maar die winkels troffen geen blaam.
Het was de schuld van de ING.

2. Eveneens vorige week kreeg ik een mailtje van het info-team van de ING dat begon met de titel:
‘Nieuw jaar, nieuwe app!’. Dat was op 23 maart. Waarom heeft de ING het op 23 maart over ‘nieuw jaar’? Als er al een kwartaal van dat jaar voorbij is? Is de ING nog wel bij de tijd?

3. Een nieuwe app van de ING dus. Allemaal leuk en aardig.
Maar wat blijkt? Om straks bij de ING op hun nieuwe manier een bedrag over te kunnen schrijven, moeten een heleboel mensen een nieuwe Iphone aanschaffen.
Jazeker. Want wat is het geval?
De ING:

‘Helaas gaat onze app met ingang van 16 april niet meer werken op een Windows phone’.
‘Op korte termijn’, vervolgen ze, (binnenkort dus?) ‘is MijnING ook goed op uw mobiel te gebruiken. Maar dan moet u wel een andere smartphone of tablet kopen. Met een Android of iOS besturingssysteem.’

Dat is toch raar? Moet ik stappen ondernemen om aan de behoeften van de ING te voldoen? Een beetje klantgericht bedrijf doet dat toch juist andersom?
Nog even afgezien van mijn onbekendheid met de besturingssystemen Android en iOS, voert de ING dus thans een nieuw systeem in waarbij mensen gedwongen worden om tegen vaak hoge kosten een ander mobieltje aan te schaffen. Ja toch? Verbeter me als ik het mis heb.

Resumerend: Naast hun maandelange ‘binnenkort’ en ‘op korte termijn’ missieves zijn er dus nu ook al een drietal echt gigantische uitglijders in een tijdsbestek van een week.
Hallo ING! Mag het ietsje minder?

Ik had het er nog even over met mijn zoons. Ze wreven hun ogen uit van verbazing.
‘Ben jij nog steeds bij de ING?’, vroegen ze. Alsof ik een volslagen idioot was.
‘Jazeker’, zei ik. ‘Al sinds 1963. Dat is nu al ruim een halve eeuw. Toen heette het nog de Postgiro. En dat was eigenlijk de bank van ons allemaal. Je schreef een girootje uit. En kreeg afschrijvingen per post. Mooier kon het eigenlijk niet.’
Mijn zoons begonnen te lachen. Ze stikten het bijna uit. ‘Pa’, zeiden ze. Wij waren ook bij de ING. Want heel soms doe je, wat je vader zegt. Maar inmiddels zijn we alláng bij een andere bank. Van de ene naar de andere bank. Het is echt gemakkelijker dan je denkt’.
De ene zoon is thans tevreden bij de ASN.
De andere bij de Triodos-bank.

Welke zal ik nemen?
 
Geplaatst op: Donderdag 29 maart 2018 om 09:08 uur
1430832
bezoekers
© 2018 - Julius Pasgeld